Landgoed Hoenderdaell

In de stromende regen stond ik op zaterdagochtend 11 mei op de parkeerplaats van landgoed Hoenderdaell. Dit uitje met mijn fotografievriend Andreas stond al weken in de planning en een beetje regen ging ons daar echt niet van weerhouden! Allebei wilden we namelijk onwijs graag weer eens wat dierenfoto’s schieten. Via een kennis hoorde ik van Landgoed Hoenderdaell. Dit landgoed is een soort privé dierenpark waar ook Stichting Leeuw zijn onderkomen heeft. Ze hebben er allerlei wilde en niet wilde dieren waarvan er een aantal vrij rondlopen door het park. Zo stonden we al snel oog in oog met een kudde edelherten die druk bezig waren de bomen kaal te eten. Vanwege de regen zijn we toch het eerste uur maar in de Tropenkas gebleven. Hier mag je helpen om de ringstaartmaki’s te voeren en geloof me, zelfs 23 jarigen vinden dat eigenlijk wel heel erg leuk en lief. Het geroffel op het dak van de kas werd na een uur aanzienlijk minder, dus konden we eindelijk de rest van het park bekijken. Met de onderstaande foto’s als resultaat.

Mijn favoriet uit deze reeks is het jonge makaakje waarvan alleen de ogen nog te zien zijn. Zo dicht hielden de andere groepsleden hem of haar tegen zich aan, beschermend tegen de regen en kou. Ook de pauwenfoto’s, hyena en het vosje vind ik erg geslaagd. Welke vinden jullie het gaafst, mooist of best? Laat het me weten of geef ze een like!

Geef een reactie

